lørdag den 19. november 2011

Dumheder?

Har tit tænkt på en ting- hvad er det lige der gør, at vi mennesker har en utrolig tendens til at gøre ting, der er utroligt dumme. Jeg gør det tit selv & tit må jeg da indrømme, at jeg for den tanke, om det er fordi jeg er usikker på mig selv, at jeg gør disse dumme ting.
Tror self. det er meget forskelligt fra person til person, men synes stadig det er interessant at tænke over.
Det er jo også MEGET forskelligt hvad forskellige folk ser, som værne en dumhed.
Nogen vil måske synes det, at tage stoffer er dumt (er det os), mens andre måske synes det er utroligt dumt, at cykle uden cykelhjelm. På den måde, er vi mennesker utroligt forskellige & det synes jeg bestemt også er fedt- man skal have lov til at begå sin egne dumheder & lære af dem- det skal bare helst ikke være sådan, at du begår en så stor dumhed, at du ALDRIG kan rette op den den igen- det ville jo være forfærdeligt.

Dumheder er bare generalt mærkværdige- et eller andet sted føler vi ikke vi har brug for dem, OVERHOVET, for hvad gør de dig godt for?
& på den anden side, har vi også brug for disse dumheder, for hvis vi ikke havde dem, ville vi aldrig udvikle os & lære af vores fejl- for hvis der ingen dumheder var, hvordan skulle vi så kunne begå alle fejlene?



"i made my mistakes.. life didn't come with instructions".

9 kommentarer:

  1. "Mennesket er født syndigt, derfor har Gud én gang for alle frelst dem" xD

    SvarSlet
  2. Jeg ved ikke om det er genialt, men sådan er det nu engang hvis man er protestant!xD

    SvarSlet
  3. Haha, ja- det kan du have helt ret i :-p.

    SvarSlet
  4. Super cool blog! Følger dig fast nu, måske vi kunne følges?

    Christina(-:
    lifelikechristinas.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Super dejligt at høre, tjekker da bestemt os lige din blog ud! :-).

    SvarSlet
  6. Årh, det er så rigtigt!

    betinadanielsen.blogspot.com :)

    SvarSlet
  7. Hæh, mange tak- tjekker lige di blog ud! :-).

    SvarSlet