onsdag den 12. oktober 2011

My tears dry on their own

Har du nogen sinde haft den følelse af, at du bare ikke høre til på den her planet- ligesom om intet føles rigtigt & alt bare virker forkert. 
Tja, det lyder muligvis en smule melodramatisk, men alligevel- tror nu mange har haft det sådan, måske bare ikke i en så ekstrem grad. 
Jeg kan tit finde så mange ting der irritere mig ved folk & andre ting her i verden, ting jeg ikke kan gøre noget ved- overhovedet! Selvom det kunne være dejligt ..
Tror bare vi mennesker nogen gange har en tendens til, at have følelsen af, at ingen forstår en, at ingen kan se hvem DU virkelig er & at man helt simpelt har lyst til at løbe væk fra alting. 
Lyst til at få en pause fra verden, hvis man kan sige det sådan.




Når jeg ser omkring mig, ligger jeg bestemt mærke til en ting.. At vi mennesker tit går rundt i deres egen verden & forventer at få sympati af alle andre- ikke at jeg siger det nødvendigvis er en dårlig ting.
Ligesom om, at vi alle går igennem en hel række af følelser, der afspejler en eller anden form for skreven eller bestemt skæbne- eller er den nu det?
Personligt håber jeg & tror på, at vi mennesker laver vores egen skæbne- Livet handler om de beslutninger du tager.
Men prøv alligevel at forestil jer, hvis det hele bare var planlagt- hvis alt sammen bare var klar og man ikke kunne gøre noget som helst, for at ændre det.
Et eller andet sted ville det da være dybt ulykkeligt, ikke at have noget valg eller noget dybere mål ved at være til. Jeg ville ihvertfald føle mig en smule ubrugelig & bare en del af "livets puslespil", som ingen helt kan regne ud.
Naarrh, den tanke vil jeg helst undgå, tror som sagt mest på, at vi skaber vores egen skæbne, ud fra de valg & beslutninger vi tager. Det ville ihvertfald være rart hvis det er sådan, en trøstende lille tanke, om at alt ikke er bare er bestemt & at du bare er en brik i spillet.



"Livet er som et puslespil, du sætter selv brikkerne sammen & bestemmer selv hvordan de skal sidde".
- Kathrine Edwards 

Skriv en kommentar, det ville være skønt! :-) 

6 kommentarer:

  1. Godt skrevet! Efter min mening, så synes jeg det lyder ret godt, og afspejler meget virkeligheden. Elsker alle dine holdninger og meninger :-D<3

    - Rikke.

    SvarSlet
  2. Hæhæ, mange tak søde! :-)<3.
    Elsker os dine holdninger! Mit "problem" er bare, at jeg slet ikke kan holde mine inde :-p.

    SvarSlet
  3. Super godt indlæg!

    Har du lyst til at kigge forbi og deltage i min giveaway? :)

    SvarSlet
  4. Mange tak!
    & ja, det gør jeg da lige :-).

    SvarSlet
  5. Et puzzlespil kan kun gå op på én måde, så man kan ikke sige, at livet er et puzzlespil og, at man selv bestemmer, for det hænger ganske enkelt ikke sammen!;) Men jeg kan så meget godt følge dig i det der med at man føler at man er "forkert" til den her verden og de folk der er i den!!!

    SvarSlet
  6. Hæhæ ja, må indrømme at det her indlæg også var skrevet i stor frustration- tror os mere mit eksempel med puzzlespillet blev brugt, fordi man nogen gange bare føler at det kun kan gå op på en måde- selvom det kan gå op på flere forskellige måder!! :-)

    SvarSlet