mandag den 12. september 2011

Fortrydelser- kan det betale sig?

Nu skal i nødig misforstå min overskrift- det er tilladt at fortryde ting her i livet! 
Men nogen gange kan jeg godt bare tænke lidt, at ting der er sket & som er fortid, er jo umulige at lave noget om på. Vi kan derimod bruge denne "fejl" eller ting man fortryder, til at komme videre og finde ud af hvem man er som person. Helt personligt tænker jeg da tit, at der er ting jeg godt vil lave om på og ting som jeg har fortrudt, istedet for faktisk at komme videre.
Et eller andet sted tror jeg da også jeg har brugt alt for lang tid på, at "holde fast" i dårlige minder, eller ting jeg et eller andet sted helst ville glemme. Men sagen er jo bare den, at disse ting er sket & jeg kan ikke gører noget ved det, selvom man sikkert tit tænker det ville være helt vildt smart.
Men hvis man så vender den om, så får man jo heller ikke den livserfaring med sig, så man kan klare visse ting her i livet. 
Men min pointe med alt det her er, at man nogen gange skal tage den erfaring der følger med sine fejl & bruge det. Kom videre- ikke sid fast i fortiden, det kan alligevel ikke betale sig. 


                          

"Græsset er ikke grønnere på den anden side, den er grønnere der hvor du vander det."
- Kathrine Edwards 

2 kommentarer:

  1. De fleste har på et tidspunkt tænkt: Åhhh.. Hvis jeg bare kunne starte forfra med at være 18 år igen, men så bare med min nuværende viden, så ville jeg gøre det om og det om og det om... hehe.. Men inden man når at tænke tanken færdigt, så ville man alligevel ikke starte forfra :)

    Man er en del af sin fortid, og jeg tror det er sundt at tænke tilbage, og huske både de gode og dårlige ting :) Det er bare SUPER vigtigt at man ikke dvæler ved fortiden, men lever i NUET.

    Det er nogle gode tanker du gør dig, og jeg bliver helt glad, når jeg opdager der er kommet NYE tanker på din blog :)

    SvarSlet
  2. Nemlig rigtigt, det er nemlig det er er problemet nogen gange, hvis man dvæler for meget i fortiden, så man ikke kan se fremad.

    & Mange tak for de gode ord, der vil helt bestemt komme endnu flere tanker fra mig, kan slet ikke holde dem inde :-p.

    SvarSlet